8 Haziran 2012 Cuma

İran günleri/ rûzhâ-yi İran -1

İran hakkında ilk yazacağım şeyin yasaklar olması çok manidar..
geleli 1 hafta oluyor ve en çok muzdarip olduğum şey alıştığımız iletişim kanallarını alıştığımız şekillerde kullanamıyor oluşum. facebook, bloglar ve hatta radikal gazetesi yasaklı siteler arasında. yasağı delmek için çeşitli programlar kullanılıyor. ben de arkadaşlardan aldığı freegate isimli bir program sayesinde bu satırları yazabiliyorum; kısaca kuş diyorlar ona.
Kazvindeyim, Tahran'ın kuzeyinde bir şehir. şehrin içinde birkaç tarihi eser var ama daha çok yakınlardaki alamut kalesi dolayısıyla ziyaret ediliyor. henüz burada olduğum için gezme konusunda acele etmiyorum. İmamzade Hüseyin'in türbesini ziyaret ettim sadece. üzerilmde ferace olmasına rağmen hürmet içim çador giymem istendi. burada herşey şehitler üzerine kurulmuş y. sokak isimleri ve meydanlardan yollardaki devasa resimlerine, yas dolayısıyla tatillere kadar..geldiğimde 2 gün İmam Humeyni'nin vefat yıldönümü dolayısıyla tatildi mesela. bu nedenle sürekli tatil oluyormuş İran'da. ayrıca ezanı farklı okumaları, Hz. Ali'nin veliyyullah olduğuna şehadet etmeleri calib-i dikkat. iki mezhep arasındaki farkları pek bilmiyoruz doğrusu. 13 Receb de Hz. Ali'nin doğum günüymüş. tvde pek çok program vardı, özellikle çizgi filmlerden birinde doğumu öncesi annesinin yaşadığı olağanüstü durumlar Hz. Peygamber'in doğumu ile ilgili rivayetleri hatırlattı.
başlangıç için çok dağınık notlar..daha sonra fotolar eşliğinde daha düzenli notlar paylaşabilirim umarım..
fi'len khoda hafez-i şoma..

4 yorum:

  1. sevgili kuşumuz bize daha sık haberlerinizi göndersin madem :)bol bol fotoğraf.. bol bol detay :)

    YanıtlaSil
  2. bu arada radikal gazetesi'ne şaşırdım.

    YanıtlaSil
  3. tam zamaninda gitmissin sekerim. bolca foto lutfen. insallah ben de italya'dan paylasicam fotolar.

    YanıtlaSil